Η κοσμική ηθική

Η «κοσμική ηθική» αντικαθιστά την Αγωγή του πολίτη στη Γαλλία καθώς, όπως επισημαίνει ο Υπουργός Παιδείας κ. Vincent Peillon στόχος είναι να διαμορφώσουν τα παιδιά τις ικανότητες εκείνες που θα τους επιτρέπουν να αντιλαμβάνονται το δίκαιο, να διακρίνουν το καλό από το κακό, να έχουν αρετές και κυρίως αξίες. Αν και πολλοί μπορεί να θεωρήσουν πώς πρόκειται για μία απόπειρα ιδεολογικής κατήχησης, ο Γάλλος υπουργός αντιμετωπίζει το ζήτημα ως μια προσπάθεια του σχολείου να διαδραματίσει το ρόλο που πρέπει να έχει στην κοινωνία. Ακολουθεί ένα μικρό απόσπασμα από συνέντευξη του Υπουργού:
Qu’entendez-vous par «morale laïque»?
La morale laïque c’est comprendre ce qui est juste, distinguer le bien du mal, c’est aussi des devoirs autant que des droits, des vertus, et surtout des valeurs. Je souhaite pour l’école française un enseignement qui inculquerait aux élèves des notions de morale universelle, fondée sur les idées d’humanité et de raison. La république porte une exigence de raison et de justice. La capacité de raisonner, de critiquer, de douter, tout cela doit s’apprendre à l’école. Le redressement de la France doit être un redressement matériel mais aussi intellectuel et moral. (περισσότερα εδώ)

Advertisements

One comment on “Η κοσμική ηθική

  1. Καλώς ήρθες! Έκανες πραγματικές διακοπές και από το διαδίκτυο. Καλή χρονιά!!!
    Ενδιαφέρον το θέμα της ανάρτησης . Ξέρεις ότι συμφωνώ με την άποψη του Γάλλου υπουργού για τον ρόλο του σχολείου στην κοινωνία και ημών των διδασκόντων βεβαίως-βεβαίως. Χαίρομαι που η λογική επιστρέφει…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s