Ο ρόλος της διαφήμισης και η επίδρασή της στη ζωή μας. Δείτε πώς η Coca-Cola «εισβάλλει» στη ζωή σχολείων «(…) σε πολλά σχολεία στην Αμερική και τον Καναδά, μεγάλες εταιρείες αναψυκτικών είναι επίσημοι προμηθευτές, με αντάλλαγμα την απονομή βραβείων, αλλά και την καθοδήγηση κάποιων μαθητών σε κολέγια με στόχο τη μελλοντική τους απασχόληση στην επιχείρηση, δεδομένης της φιλικής τους συμπεριφοράς προς αυτήν και τα προϊόντα της. Κάποια άλλα απολαμβάνουν τις παροχές της νέας τεχνολογίας με δωρεάν υπολογιστές και σύνδεση στο διαδίκτυο, αρκεί να συμφωνήσουν να προβάλλονται διαφημίσεις στα διαλείμματα, στην καφετέρια ή ακόμα και στις τάξεις πριν από την έναρξη ορισμένων μαθημάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιας εισβολής στην εκπαιδευτική ζωή ήταν ο διαγωνισμός που διεξήγαγε το 1998 η Κόκα-Κόλα. Ζήτησε από κάποια σχολεία να προτείνουν στρατηγικές μέσω των οποίων θα μπορούσαν να διανέμονται κουπόνια αναψυκτικού στους μαθητές. Όποιος είχε την καλύτερη πρόταση θα κέρδιζε 500 δολάρια. Ένα γυμνάσιο στην Τζόρτζια της Αμερικής πήρε πολύ σοβαρά την υπόθεση και έφτασε να κηρύξει μια ημέρα στα τέλη Μαρτίου ως Επίσημη Ημέρα της Κόκα-Κόλα’. Τα μαθήματα δεν έγιναν, τα παιδιά πήγαν φορώντας μπλουζάκια με το λογότυπο της, έβγαλαν ομαδικές φωτογραφίες σχηματίζοντας τις λέξεις ‘Κόκα-Κόλα’ και παρακολούθησαν διαλέξεις από στελέχη της εταιρείας. Ένας μαθητής όμως πήγε φορώντας ένα μπλουζάκι με το λογότυπο της Πέπσι. Ο διευθυντής τον απέβαλε, επειδή ‘αν και γνώριζε ότι είχαμε υψηλούς καλεσμένους, αυτός τους αγνόησε. Ήταν μια σοβαρή ένδειξη απειθαρχίας!» Από άρθρο στο ELLE
Δείτε επίσης πώς αναλύει τη λειτουργία της διαφήμισης η Naomi Klein, η συγγραφέας του No Logo
Δεκ.
7
2011