talking about the future!

Σκεφτόμουν αυτές τις ημέρες την ανάγκη διαμόρφωσης μιας εκπαιδευτικής προσέγγισης, η οποία θα εστιάζει περισσότερο στο δημιουργικό κομμάτι και λιγότερο στο κομμάτι της μνήμης ή της απλής εφαρμογής ήδη γνωστών πληροφοριών. Για το λόγο αυτό η προηγούμενη ανάρτηση είχε να κάνει με ένα εργαλείο (δες scoop.it) το οποίο πιστεύω σου δίνει την ευκαιρία να προχωρήσεις σχετικά εύκολα ένα βήμα παραπέρα. Αντί δηλαδή να έχω στη διάθεσή μου τη σχετικά περιορισμένη σελίδα ενός βιβλίου Νεοελληνικής γλώσσας, έχω πια τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσω μία καινούργια «σελίδα«, η οποία μου επιτρέπει να ασχοληθώ και με άλλους τύπους σκέψης, όπως είναι η ικανότητα των μαθητών να αναλύουν δύο διαφορετικές καταστάσεις, τη δυνατότητα τους να διατυπώνουν κρίσεις γύρω από ένα θέμα σε πραγματικό χρόνο και αυτό να γίνεται αντικείμενο συλλογικής συζήτησης, ακόμα και το να συνθέτουν κάτι νέο, να δημιουργούν μία νέα κατάσταση. Ίσως όλο αυτό φαντάζει μακρινό, αλλά στην πραγματικότητα είναι κάτι που κάνουμε από τη βρεφική μας ηλικία, όταν εκ των πραγμάτων είμαστε αναγκασμένοι να συνδυάσουμε ένα σωρό νέες πληροφορίες, ώστε να ανταποκριθούμε στον κόσμο γύρω μας! Πάνω σε αυτό το μοτίβο της σύνθεσης δεν μπορώ παρά να θαυμάζω την ικανότητα ή τη δυνατότητα που έχουν ορισμένοι άνθρωποι να διαμορφώνουν ή να επιχειρούν να «προβλέψουν» τις εξελίξεις. Δείτε λοιπόν δύο ενδιαφέρουσες δημοσιεύσεις με κοινό σημείο την προσπάθεια πρόβλεψης και καθορισμού των εξελίξεων σε επίπεδο ευρωζώνης. Η πρώτη είναι μια δημοσίευση του καθηγητή Niall Ferguson για την πορεία των πραγμάτων, ενώ η δεύτερη είναι μία έκθεση του κογκρέσου για τις πιθανές προοπτικής της ευρωζώνης. (διάσπαση – επιβίωση υπό τις παρούσες συνθήκες – ενοποίηση). Ίσως είναι αυτός ο δημιουργικός τομέας προς τον οποίο αξίζει να στραφούμε και προς τα εκεί να στρέψουμε και τη σκέψη των μαθητών μας.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s