«Με τη διδασκαλία της Παρόδου επιδιώκουμε:
1. να γνωρίσουμε την Πάροδο ως ένα από τα κατά ποσόν μέρη της τραγωδίας, να επισημάνουμε τη μορφή/δομή της στη συγκεκριμένη τραγωδία, τη σύνδεση αυτής της μορφής με το περιεχόμενο της Παρόδου και να συνειδητοποιήσουμε τη λειτουργία της ως συνθετικού στοιχείου της τραγωδίας.
2. Να γνωρίσουμε ένα βασικό στοιχείο της τραγωδίας το Χορό: να επισημάνουμε ορισμένα γενικά χαρακτηριστικά του (σύσταση, ρόλος, θεατρικότητα) και να τα αναζητήσουμε στο συγκεκριμένο Χορό της Ελένης.
3. Να διευρύνουμε τη μελέτη της βασικής ηρωίδας, της Ελένης (τραγικότητα, συναισθηματική πορεία, δραματικές προεκτάσεις).
4. Να επισημάνουμε το παθητικό στοιχείο και τις αποφθεγματικές εκφράσεις ως στοιχεία του ευριπίδειου έργου και να τα συζητήσουμε.»
(Παρατήρηση: ο τελευταίος διδακτικός στόχος μπορεί να αναλυθεί καλύτερα στους στ. 289-436, το μέρος δηλ. της Παρόδου, το οποίο προβλέπεται να αναπτυχθεί συνοπτικά.)
Οκτ.
7
2011
Ευριπίδη Ελένη-Πάροδος (στίχοι 192-288)
Advertisements