Digital citizenship 2 (για γονείς και εκπαιδευτικούς)

Επειδή το σημερινό άρθρο έκλεισε με μια δόση κινδυνολογίας, δεν θα ήθελα σε καμία περίπτωση να λειτουργήσει αποτρεπτικά ή εκφοβιστικά για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό κάλλιστα θα μπορούσε να συμβεί για δύο βασικά λόγους: α) οι περισσότεροι δεν έχουμε υπόψη μας ακριβώς τι είναι αυτές οι σελίδες και πώς λειτουργούν. Η ημιμάθεια ή η άγνοια είναι ένα πρόβλημα! β) Συνήθως ερχόμαστε σε επαφή με πληροφορίες «γαργαλιστικές», δηλ. ό,τι το αρνητικό συμβαίνει και όχι κάτι καλό. Πόσες φορές για παράδειγμα δεν ακούσατε για παραβίαση των δεδομένων ενός χρήστη, για ανάρμοστη χρήση φωτογραφιών κ.ο.κ., αλλά πόσες φορές μάθατε για προγράμματα συνεργασίας μεταξύ σχολείων, για ανταλλαγή πληροφοριών, συζητήσεις κ.ο.κ.Σε μια προηγούμενη ανάρτηση είχα κάνει λόγο για τη λεγόμενη (ορθή) ψηφιακή πολιτική συμπεριφορά (digital citizenship, αν κάποιος έχει υπόψη του κάποια καλύτερη απόδοση 🙂 ας την μοιραστεί μαζί μας). Μια ενδιαφέρουσα δυνατότητα με υλικό προς αυτή την κατεύθυνση μας εξασφαλίζει ο οργανισμός common sense media Για παράδειγμα, μια ταινία που παίζεται και στην πόλη μας είναι το super 8. Μπορείτε να μπείτε στη σελίδα, να διαβάσετε την κριτική, τα θέματα που αναδεικνύει η ταινία, στοιχεία που μπορείτε να συζητήσετε με τα παιδιά που είδαν ή θέλουν να δουν την ταινία.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s