Κίνητρα μάθησης

Σε συνέχεια του χθεσινού άρθρου μια μικρή έρευνα:

Advertisements

One comment on “Κίνητρα μάθησης

  1. Το τί κινητοποιεί κάποιον σχετίζεται με τις αξίες του, τα ενδιαφέροντά του,την προσωπική αίσθηση ελλείμματος ή αυτάρκειας (μου φτάνουν όσα ξέρω),τις τωρινές του ανάγκες(αν πληρώνεται για να φέρει καλούς βαθμούς ή αν ο μπαμπάς του έχει τάξει μοτοσυκλέτα αν βγάλει τουλάχιστον 17 Μ.Ο.),το όραμα που έχει για τον μελλοντικό εαυτό του καθώς και τις φυσικές του ικανότητες (αν τα «παίρνει» τα γράμματα ή όχι).
    Τα εσωτερικά νομίζω αφορούν λιγότερους. Είναι χαρακτηριστικό ότι η προηγούμενη γεννιά από μας μάθαινε γράμματα για να αλλάξει κοινωνική τάξη. Να μη «βόσκει γίδια» όπως με απειλούσαν μισοαστεία -μισοσοβαρά οι δικοί μου.
    Βέβαια, δεν διευκρινίζεις τι εννοείς εσωτερικά. Αν εννοείς το αριστοτελικό ότι «ο άνθρωπος φύσει ορέγεται του ειδέναι» μάλλον δεν ισχύει για τους περισσότερους μαθητές μας.
    Πάντως, αν είχα χρήματα, θα έκανα ένα πείραμα, να δω αν οι δεδομένοι μαθητές μου εξαγοράζονται και για πόσους θα γινόταν μονιμότερη στάση το να είναι καλύτεροι μαθητές, πράγμα που απαιτεί περισσότερη επιμέλεια και εργατικότητα και όχι απαραίτητα ευστροφία.
    Ασφαλώς, προσωπικά θεωρώ σημαντικότερα τα εσωτερικά κίνητρα καθότι πιο «έντιμα» (αν και όχι πάντα, αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα) και με μεγαλύτερη διάρκεια.
    Καλό ξημέρωμα!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s